Бизнес портал www.InterExpo.com.ua - каталог фирм, прайс-листы, бизнес новости, деловые контакты, добавить фирму Киев Украина, Россия
Статьи

Облік робочого часу співробітників від "А" до "Я", всі види обліку для контролю співробітників

У цій статті ми розглянемо огляд усіх засобів автоматизації обліку робочого часу:

  • За допомогою турнікета
  • За допомогою СКУД встановлених на двері
  • Термінали обліку робочого часу
  • Програмне забезпечення для розпізнавання облич
  • Термінали для розпізнавання облич
  • Контроль активності персоналу
  • Контроль часу проведеного за комп'ютером
  • За допомогою мобільних додатків інтегрованих зі СКУД
  • За допомогою CRM
  • За допомогою простих мобільних додатків

Актуальність застосування обліку часу

Облік робочого часу і без жодної пандемії входив в обов'язковий набір для будь-якої компанії. Ось вам приклад на великих даних, в Індії запустили облік робочого часу для чиновників. Результати за шість місяців використання засвідчили, що відтоді, як цю систему було впроваджено, середньостатистичний чиновник працює на 20 хвилин більше щодня.

Дослідження, опубліковане 2017 року американським бюро статистики, показало, що дрібне шахрайство працівників із робочим часом (у дослідженні це називається "buddy punching", це коли за працівника позначку про прихід на роботу ставить хтось інший. Це може працювати в системах обліку робочого часу, в яких використовують безконтактні картки, або коли хтось запускає комп'ютер відсутнього працівника і входить у його робочий профіль, якщо облік іде за часом роботи комп'ютера. За підрахунками американського бюро статистики, ці ігри співробітників коштують американським роботодавцям понад 373 мільйони доларів США щороку.

Взагалі, облік робочого часу на руку не тільки роботодавцю, а й сумлінному працівнику. Роботодавцю вигідно, коли працівник приходить вчасно і працює покладену норму годин, а й працівникові вигідно, коли перепрацювання і затримки з робочих питань оплачуються понад норму і дотримуються норми робочого часу і відпочинку.

Облік часу за допомогою турнікета

Облік робочого часу є обов'язковим функціоналом практично всіх сучасних СКУД. І якщо ми розглянемо з вами все різноманіття можливостей СКУД для обліку робочого часу, то побачимо, що найкращим варіантом буде використання турнікета, завдяки його унікальній особливості відсікання тих, хто проходить по одному.

Використання турнікета в СКУД для цілей обліку робочого часу потягне за собою купівлю додаткового обладнання, без якого не обійтися - керуючого контролера, комп'ютера та програмного забезпечення для адміністрування системи, прокладку кабельних трас під слабкострумову систему і блоків живлення. 

Зазвичай турнікет встановлюється при вході в будівлю, навпроти поста охорони.

 

На зображенні показано правильне встановлення турнікета з боку протилежного від вікна охорони. Таке встановлення дасть змогу не перекривати прохід через турнікет, якщо до вікна охорони підійде відвідувач для оформлення гостьової перепустки, наприклад.

У разі використання турнікета облік робочого часу ведеться роботодавцем за фактом входу і виходу співробітника через турнікет. Це дасть змогу врахувати всі види відлучок - запізнення, відходи раніше, перекури, виходи з особистих питань, обіди та інші справи, яких у кожного вашого співробітника безліч. І повірте, всі вони важливіші за роботу.

Для контролю повторних проходів існує режим Antipassback, або заборона подвійного проходу - функціональна можливість СКУД, що виключає повторний прохід користувача через турнікет без його попереднього виходу. Ця функція дає змогу запобігати проходу двох і більше відвідувачів за одним ідентифікатором, а отже, формувати точні звіти робочого часу співробітників підприємства.

Переваги

  • Найточніший облік усіх вирізаних інтервалів часу, проведених на роботі і найголовніше поза нею.
  • Можна використовувати з будь-якими типами зчитувачів - зчитувачі RFID, відбитка пальця, розпізнавання обличчя, райдужної оболонки, венозного малюнка.
  • Програмне забезпечення може формувати готовий табель Т-13, дає змогу вести графіки роботи співробітників, можна обмежити доступ співробітників у будівлю поза робочим часом.
  • Більшість програмних продуктів інтегровані з 1с ЗУП

Недоліки

  • Досить висока вартість порівняно з терміналами для обліку робочого часу.
  • Турнікети-триподи, дуоподи і моноподи можна перестрибнути або підлізти під штангою, проблему можна вирішити встановленням камери відеоспостереження. Або використанням повноростових, розпашних або розсувних моделей турнікетів зі збільшеною висотою стулки.
  • Якщо ви використовуєте RFID-картки для проходу через турнікет, то ви маєте знати, що співробітники можуть передавати картки один одному для позначки в разі своєї відсутності. Для найпростіших карт формату Em-Marine можна з легкістю виготовити дублікати. Проблему можна вирішити встановленням мобільної або біометричної СКУД.

За допомогою СКУД встановлених на двері

Другий варіант використання СКУД для обліку робочого часу - це СКУД на двері. У цьому разі двері мають бути обладнані електронним замком, контролером СКУД, зчитувачами на вхід і на вихід. Зчитувачі, як і у випадку з турнікетом, можуть бути будь-якими - зчитувачі RFID, відбитка пальця, розпізнавання обличчя, райдужної оболонки, венозного малюнка.

Якщо ви встановлюєте СКУД не тільки на вхідні двері в будівлю, а й на внутрішні, це дасть вам змогу точніше обліковувати робочий час, адже увійти в будівлю це ще не означає дійти до робочого місця.

Облік робочого часу за допомогою СКУД, встановленого на дверях, має один нюанс, про який варто сказати з самого початку. Нюанс цей називається "парний прохід", це означає, що якщо до дверей підійде троє людей, то картку докладе один, а увійдуть, звісно, всі. А з урахуванням того, що люди приходять на роботу і йдуть з неї, як правило, в один час, виникати таке буде часто-густо.

Боротися з парним проходом можна за допомогою відеоаналітики. Ось такий софт від Axis якраз призначений виявляти несанкціонований прохід кількох людей за однією карткою доступу. Крім власне модуля відеоаналітики, вам знадобиться відеокамера Axis. Працює відмінно, мінус у пристойному ціннику і в тому, що комплект відеоаналітики тільки детектує парний прохід, але не забороняє його, далі потрібні заходи адміністративного впливу.

Переваги

  • Дешевше, ніж турнікет
  • Одночасно із завданням обліку робочого часу вирішується завдання контролю доступу, що саме по собі підвищує зручність і знижує кількість зловживань
  • Програмне забезпечення дає змогу формувати готовий табель Т-13, вести графіки роботи співробітників
  • Більшість програмних продуктів інтегровані з 1с ЗУП
  • Можна використовувати з будь-якими типами зчитувачів - зчитувачі RFID, відбитка пальця, розпізнавання обличчя, райдужної оболонки, венозного малюнка

Недоліки

  • Без додаткових заходів саботувати легше ніж турнікет, а це означає неконтрольовану кількість виходів протягом робочого дня на перекур або просто так, і роботодавець про це ніколи не дізнається
  • Якщо ви використовуєте RFID-картки для проходу через СКУД на дверях, то ви маєте знати, що співробітники можуть передавати картки один одному для позначки в разі своєї відсутності. Для найпростіших карт формату Em-Marine можна з легкістю виготовити дублікати. Проблему можна вирішити встановленням мобільної або біометричної СКУД.

Термінал обліку робочого часу

Термінал обліку робочого часу (термінали ОРЧ) - це пристрої, призначені для фіксування часу приходу і відходу співробітників. Термінали для обліку часу не керують жодними виконавчими пристроями (турнікетами, електрозамками тощо).

Логіка роботи проста: перша ідентифікація - прихід на роботу, друга - вихід. Працюватиме за умови, якщо керівник озвучить рішення оплачувати робочий день тільки в тому разі, якщо співробітник двічі пройшов ідентифікацію, коли прийшов і коли пішов.

Саме цим зумовлена їхня низька ціна. Програмне забезпечення майже завжди йде в комплекті, і входить у вартість терміналу. Термінали підключаються або через дротове Ethernet-з'єднання в локальну мережу, або безпосередньо до комп'ютера, або через вбудований у термінал модуль Wi-Fi.

Більшість терміналів біометричні з підтримкою розпізнавання відбитків пальців або обличчя, підтримують безконтактні картки доступу, доступ за смартфоном, і венозний малюнок, також можлива мультифакторна аутентифікація.

Такі термінали вже обладнані власним програмним забезпеченням, з готовими звітами щодо доступу співробітників. Вивантажити і подивитися звіти можна через веб-сервер терміналу (якщо є) або через встановлене на комп'ютер програмне забезпечення, деякі пристрої дають змогу скидати звіти на USB флешку, яку потрібно встромити в пристрій.

  • Термінали ОРВ з розпізнаванням відбитків пальців
  • Термінали ОРВ з розпізнаванням облич
  • Термінали ОРВ за RFID картками

Не забувайте, що термінал працює тільки при адміністративному регулюванні (немає позначки - немає зарплати), їхнє використання може бути дешевшим і ефективнішим, ніж СКУД, особливо, якщо немає прямої необхідності обмежувати доступ.

Переваги

  • В одному пристрої роботодавець отримує готовий облік робочого часу, немає додаткових витрат
  • Просте і швидке встановлення
  • Дешевше за СКУД, що встановлюються на двері та турнікети

Недоліки

  • Використання термінали ОРВ з розпізнаванням відбитків пальців передбачає чисті руки, інакше сенсор забрудниться і якість зчитування впаде. Є безліч речей, що впливають на якість розпізнавання, наприклад поріз або опік на пальці.
  • Термінали на RFID картах схильні до проблеми, коли за відсутнього працівника відмітку про прихід на роботу ставить хтось інший. Робити це дає змогу передача карток між співробітниками.
  • Система Android, на якій виробники масово випускають подібні термінали ОРВ, не вважається інформаційно безпечною

Програмне забезпечення для розпізнавання облич

Облік робочого часу не основна функція систем розпізнавання облич, але вже зараз їх можна використовувати для автоматичного формування звітів за відпрацьованим часом.

Схема роботи проста, на прохідній встановлюється камера або кілька камер залежно від розмірів вашої прохідної. Камери розпізнають усіх, хто входить, і фіксують час приходу. Теж саме з виходом, камери розпізнають всіх, хто виходить, і фіксують час виходу. У програмному забезпеченні ви можете будувати звіти й отримувати час, який співробітники провели на території.

Для організації такої системи вам знадобиться:

  • Хороша IP-камера типу такої, взагалі обличчя можна розпізнати з будь-якої камери, але від якості картинки сильно залежить якість розпізнавання
  • Сервер для встановлення програмного забезпечення для розпізнавання облич
  • Програмне забезпечення для розпізнавання облич, з можливістю формувати звіти за відпрацьованим часом

Зрозуміло що все це добро потрібно встановити, і налаштувати. 

Великою перевагою обліку робочого часу за допомогою програмного забезпечення для систем розпізнавання облич є його повна безконтактність. Співробітникам не потрібно робити нічого робити, щоб пройти ідентифікацію, ба більше, вони можуть навіть не знати про те, що така система існує, а час все одно буде враховуватися.

Розпізнавання обличчя відбувається шляхом звірення зображення, захопленого відеокамерою, із зображенням, що зберігається в базі даних розпізнаних облич. Саме цю базу даних вам доведеться вести, наповнюючи її фотографіями ваших співробітників.

Для коректної роботи будь-якої системи з розпізнаванням облич потрібне дотримання кількох умов:

  • Розмір обличчя в кадрі (не менше 100рх);
  • Коректна орієнтація відеокамери відносно потоку людей (відеокамера не може бути занадто високо або занадто низько або знімати збоку);
  • Достатня освітленість сцени;
  • Зображення в базі даних, з якими відбувається звірення для ідентифікації, мають бути хорошої якості.

Програмне забезпечення для розпізнавання повинно підтримувати не тільки розпізнавання облич, а й уміти будувати на підставі цих даних звіти.

Важливо розуміти, що використовувати такий облік для корекції відвідуваності все ж таки складно, тому що щойно співробітники зрозуміють, що для обліку робочого часу використовуються камери на вході, вони почнуть його саботувати, на жаль, зробити це дуже просто, достатньо просто опустити голову вниз у зоні дії камер.

Тому такий спосіб обліку робочого часу скоріше якийсь сканер, що показує середню відвідуваність по підприємству, яку ви використовуєте не як інструмент адресних санкцій, а як одну з метрик стану підприємства.

Переваги

  • При правильному налаштуванні комплекс відеокамера-сервер-програмне забезпечення дає швидке розпізнавання в потоці. Немає черг на вході та виході.
  • Абсолютний безбар'єрний облік робочого часу.
  • Безконтактна ідентифікація, запобігає передачі коронавірусу, оскільки відомо, що він може жити майже на будь-яких поверхнях упродовж кількох днів, і не тільки він: грип, кишкова паличка та багато інших вірусів і бактерій можуть жити до чотирьох-п'яти днів на більшості твердих поверхонь. 

Недоліки

  • Дорого, потрібно кілька ліцензій програмного забезпечення, окремо на ядро системи, окремо на розпізнавання, сервер, кілька хороших камер.
  • Досі системи розпізнавання облич можна досить легко саботувати.
  • Людина, яка проходить повз, не розуміє, чи була вона розпізнана системою, тобто саботаж може бути й ненавмисним, наприклад, людина просто задивилася в смартфон. Саме тому термінали розпізнавання облич у багатьох випадках будуть кращими, оскільки у них у всіх є екран, який дає цей зворотний зв'язок, наприклад виводить на екран мішень для правильного позиціювання обличчя, або виводить результати розпізнавання тощо.
  • Обличчя, приховане медичною маскою, розпізнаватися не буде, незважаючи на всі заяви маркетологів.
  • Розпізнавання облич, як і інша відеоаналітика, схильне до помилок, тобто 100% розпізнавання не буде ніколи.
  • При великій кількості співробітників, швидкість розпізнавання обличчя зазвичай помітно сповільнюється.
  • Якість розпізнавання облич знижується в умовах недостатнього освітлення, в повній темряві термінали взагалі працювати не будуть.
  • Сучасні системи розпізнавання облич не можуть розрізняти однояйцевих близнюків.

Термінали розпізнавання облич із можливістю обліку робочого часу

Вище вже згадувалися термінали обліку робочого часу, які теж можуть використовувати технологію розпізнавання обличчя для ідентифікації, але вони, нагадаю, не можуть керувати виконавчими пристроями. 

Термінали розпізнавання облич використовуються для організації контролю доступу та обліку робочого часу Можуть керувати і турнікетами, і електрозамками, але можуть використовуватися і без під'єднання до виконавчих пристроїв, для реєстрації приходу і виходу.

Конструктивно в один корпус вмістили камеру для формування зображення людини, контролер для аналізу зображення і управління виконавчими пристроями та екран, а в багатьох пристроях і динаміки для зворотного зв'язку з людиною. 

Саме наявність зворотного зв'язку значно підвищує ефективність цих пристроїв порівняно з розпізнаванням облич, що виконується з IP-камери.
Як правило, зворотний зв'язок надає такі можливості:

  • Виводить мішень для правильного позиціонування обличчя щодо пристрою.
  • Виводить результати розпізнавання, наприклад, які часто вимагають різних дій, наприклад, якщо пристрій повідомляє, що вам доступ заборонено, це означає, що доступ закрив адміністратор, їм тут потрібно розвертатися і дзвонити адміністратору. 

Якщо пристрій повідомляє, що обличчя не розпізнано, це означає, що причина в тому, що умови для розпізнавання не дали змоги виконати коректне розпізнавання, а отже, потрібно зробити низку дій, які цю ймовірність збільшать, наприклад, зняти шапку, окуляри, маску тощо.

Дані про працездатність пристрою.

Я виділили термінали в окрему категорію, тому що пандемія коронавірусу змусила розробників сильно розширити їхній функціонал.

І наразі термінали розпізнавання облич можуть:

  • Розпізнавати обличчя
  • Виявляти медичні маски
  • Розпізнавати обличчя в масці
  • Вимірювати температуру

Звісно, не всі моделі терміналів це можуть, але саме завдяки функціоналу, який став затребуваним завдяки пандемії, їх не форсує тільки ледачий.

Термінали з розпізнаванням облич можуть провести ідентифікацію обличчя менш ніж за секунду (у середньому значення швидкості розпізнавання перебуває в інтервалі від 0.2 сек до 0.8 сек) за умови достатньої освітленості. Деякі моделі оснащені підсвічуванням, яке вмикається в темний час доби. 

Якщо у випадку з системою розпізнавання облич на базі комп'ютера і програмного забезпечення потрібно витратитися на кілька пристроїв і кілька ліцензій, то в терміналі розпізнавання облич все вже знаходиться в одному компактному корпусі. 

Зазвичай, такі термінали підтримують кілька факторів ідентифікації, додатково це можуть бути: відбиток, картка, пароль, смартфон. У разі невдалого розпізнавання обличчя співробітник може авторизуватися на терміналі альтернативним способом. Облік робочого часу ведеться на терміналі за фактом авторизації співробітника на вході і на виході, тобто для обліку робочого часу потрібно як мінімум два пристрої. 

Переваги

  • Широкий функціонал, можуть використовуватися з турнікетами, або як СКУД, що встановлюється на двері, або як термінал реєстрації приходу і виходу.
  • Безконтактна ідентифікація, запобігає передачі коронавірусу, оскільки відомо, що він може жити майже на будь-яких поверхнях упродовж кількох днів, і не тільки він: грип, кишкова паличка та багато інших вірусів і бактерій можуть жити до чотирьох-п'яти днів на більшості твердих поверхонь.
  • Дешевше, ніж програмний комплекс розпізнавання облич
  • Крім обліку робочого часу, термінали розпізнавання облич можуть керувати виконавчими пристроями, а отже, і здійснювати контроль доступу.
  • Простіше в установці, розпізнавання облич плюс облік робочого часу в одному компактному корпусі.
  • Можна використовувати для реєстрації приходу і відходу без керування загороджувальними пристроями, в цьому випадку можна обійтися одним пристроєм.

Недоліки

Високий ризик злому. Навіть високоточні термінали 3D розпізнавання облич можуть бути зламані. Навіть Face ID незважаючи на всю крутість, був зламаний в'єтнамською компанією Bkav одразу після надходження в продаж. Маска була створена за допомогою 3D принтера. Собівартість створення маски всього $150.

Медична маска критично погіршує якість розпізнавання. Деякі виробники вже встигли заявити, що їхні пристрої можуть розпізнавати обличчя в масках. Однак наявність маски сильно впливає на алгоритми розпізнавання, настільки сильно, що точність розпізнавання критично падає. Тож поки що це не більше ніж дешевий маркетинг, незалежні тести і здоровий глузд свідчать про протилежне (не можна розпізнати обличчя, якого не видно).
Фахівці американського національного інституту стандартів і технологій (NIST) проаналізували вплив носіння масок на алгоритми розпізнавання облич. Фотографії в дослідженні були чудової якості, зроблені при хорошому освітленні, мали роздільну здатність 300х300 пікселів. 

У результаті у всіх випадках точність алгоритмів впала, носіння маски знизило швидкість роботи алгоритмів, збільшилася частота збоїв у виявленні обличчя, впала точність роботи, з'явилися хибнопозитивні або хибнонегативні збіги.
Звісно, не варто забувати, що для проходження ідентифікації маску можна зняти, благо займає це в максимумі не більше кількох секунд.

Низька точність вимірювання температури тіла. Термінали розпізнавання облич з термоелементами з функцією вимірювання температури тіла працюють гірше, ще гірше, ніж тепловізійні відеокамери, хоча здавалося б куди ще гірше. Якщо коротко проблеми чотири:

- Багато помилкових вимірювань температури, зазвичай помилки з'являються, коли люди стоять надто далеко, надто високі або надто низькі.
- Сонячне світло, і зміна температури навколишнього середовища спотворюють результати
- Тривалий час вимірювання температури. Більшість виробників стверджують, що час читання становить півсекунди, але наші тести показують, що це не відповідає дійсності, в реальних умовах час читання від 1,5 до 3 секунд на користувача.
- Постійне ручне калібрування потрібне більшості виробів.

Простий саботаж детекції маски. Термінали з функцією наявності маски на обличчі легко саботувати. Тести показали, що такі алгоритми легко обдурити за допомогою долоні, піднесеної до нижньої частини обличчя, за допомогою чашки біля рота. Загалом, це не те щоб корисна штука, за яку варто переплачувати.
При великій кількості співробітників, швидкість розпізнавання обличчя зазвичай помітно сповільнюється.
Якість розпізнавання облич знижується в умовах недостатнього освітлення, у повній темряві термінали взагалі не працюватимуть.
Сучасні системи розпізнавання облич не можуть розрізняти однояйцевих близнюків.

Контроль активності персоналу

Цікавий підхід до обліку робочого часу, де фіксується не час приходу або відходу, а час перебування на робочому місці. Модуль контролю активності фіксує навіть незначні рухи в робочій зоні в реальному часі. А оскільки виконання будь-якої роботи вимагає від людини хоча б невеликих рухів, то саме час, коли фіксувався рух, і буде вважатися робочим.

Очевидно, що такий спосіб буде одним із найефективніших для співробітників, у яких робоче місце точно визначено. Це, наприклад, офісні співробітники за робочим столом, робітники біля верстата, касири, вахтери, оператори відеоспостереження, охоронці.

Це працює таким чином: IP-камера має бути спрямована зверху на робочі місця співробітників, у кадрі налаштовують зони, у яких спрацьовує детекція руху (до 6 зон на 1 IP-камеру, тобто можна спостерігати за 6-ма робочими місцями), модуль моніторить активність у заданих зонах і в результаті будує звіти про активність за заданий проміжок часу.

Відмінність від інших програмних комплексів відеоспостереження (налаштування зон детекції це, в принципі, базовий функціонал будь-якого програмного комплексу відеоспостереження) це, мабуть, готові звіти про активність детекторів.

Переваги

  • Більш точні дані, які фіксують не час приходу на роботу, а саме наявність людини на її робочому місці.
  • Крім самого факту наявності співробітника на робочому місці, відеоаналітика дає можливість фіксувати активність, що актуально для операторів відеоспостереження або охоронців, які можуть заснути на робочому місці.
  • Може використовуватися для оцінки часу завантаження, якщо йдеться про робочі місця біля верстатів, наприклад

Недоліки

  • Підійде тільки для співробітників, у яких робоче місце точно визначено.
  • Існують співробітники, місце яких визначено, але за посадовими обов'язками вони повинні виконувати частину обов'язків не на своєму робочому місці.

Контроль часу проведеного за комп'ютером

Для контролю за ефективністю використання робочого часу під час роботи за комп'ютером може використовуватися спеціальне програмне забезпечення, що встановлюється на комп'ютер співробітника.

Перевагою цього способу обліку робочого часу є те, що це програмне забезпечення, крім обліку робочого часу, може виконувати аналіз продуктивності та моніторинг ресурсів. Для кожного співробітника підбираються свої продуктивні, нейтральні або непродуктивні ресурси. Наприклад, для дизайнера Photoshop - продуктивна програма, для бухгалтера - непродуктивна.

Це програмне забезпечення встановлюється на робочі машини співробітників і моніторить активність робочої машини, запущені додатки, натискання клавіш, може робити скріншоти екрана, загалом збирає деяку статистику та надсилає її на сервер зі встановленою базою даних. 

Перевагою даних систем є те, що їх можна використовувати для аналізу ефективності віддалених співробітників. Далі я коротко розглянув основні програмні продукти для аналізу ефективності роботи за комп'ютером.

Системи обліку часу проведеного за комп'ютером:

  • Kickidler - працює під OC Windows (з БД PostgresQL) за принципом клієнт-сервер, тобто на робочі машини встановлюють клієнт, який фіксує активність і відправляє її на сервер із базою даних, на машину керівника встановлюють в'юер. Крім моніторингу додатків на робочих машинах, скріншотів і запису екрана може вести облік робочого часу, створювати графіки роботи співробітників, звіти за робочим часом (запізнення, перепрацювання, прогули, відходи), табель робочого часу, виробничий календар. Немає інтеграції з Active Directory. Для роботи необхідний доступ до батьківського сайту для синхронізації сервера і перевірки ліцензій, платне ПЗ.
  • Staffcop - працює під ОС Windows з найпростішою БД. Не потребує доступу до мережі для синхронізації, сервер працює локально. Прихований агент збирає статистику про активність на встановленій машині: запущені процеси, доступ до файлів, пошукові запити, повідомлення ел пошти, може робити скріншоти. Звіти за зібраною статистикою, не дуже інформативні. Немає інтеграції з Active Directory. Немає можливості задавати графіки. Платне ПЗ.
    ManicTime - працює під ОС Windows з базою даних SQLite (підтримує і PostgresQL). Не потребує доступу до інтернету для роботи сервера, агенти з'єднуються з сервером через порт 8080 (за замовчуванням) або можна налаштувати інший. Збирає дані про час роботи ПК, про запущені програми та сайти. Є звіти не тільки за статистикою використовуваного ПЗ, а й за часом роботи. Можна задавати графіки співробітників або початок і кінець робочого дня. Є інтеграція з Active Directory. Є веб-інтерфейс, до сервера можна дати доступ співробітникам для самоконтролю. Платне ПЗ.
  • SkypeTime - доступний у локальній і хмарній версіях. Отримує дані з сервера SkypeForBusiness (відповідно, його ліцензія потрібна для роботи застосунку SkypeTime) або Active Directory, збирає інформацію про час роботи співробітника, відділу. Відповідно і в звітах інформація про час роботи співробітників, графіки, переробки тощо. Платне ПЗ.
  • Yaware - агент збирає інформацію і про час роботи, і про запущені додатки або веб-запити. Можна налаштувати графік співробітника. Звіти за зібраною статистикою і за часом роботи співробітника, і за ефективністю роботи. Інтеграції з Active Directory немає. Доступні і локальна, і хмарна версії. Платне ПЗ
    Crocotime - агент збирає інформацію про час роботи, про запущені застосунки або веб-запити. Можна налаштувати графік співробітника (початок і закінчення робочого дня або загальна кількість годин). Звіти за зібраною статистикою і за часом роботи співробітника, і за ефективністю роботи. Інтеграції з Active Directory є. Доступні і локальна, і хмарна версії. Платне ПЗ.
  • TimeCamp - тільки хмарна версія. По суті це проєктний трекінг для самоконтролю користувача, але також є агент, який можна поставити на робочу машину для збору статистики про запущені застосунки і час активності. Є звіт про час роботи співробітника. Платне ПЗ.
    Tmetric - це скоріше більше тайм трекер для команди, ніж застосунок, який таємно займається стеженням за співробітником. Є версія для ПК, мобільна і у вигляді API. У платній бізнес-версії є функції з обліку робочого часу, звіти для бухгалтерії, навіть можливість розрахунку заробітної плати, що нараховується, збір даних за виконуваними завданнями, за використовуваними застосунками тощо.

Недолік такого методу контролю за робочим часом співробітників у тому, що майже всі ці програми можуть відстежити і враховують у своїй статистиці тільки додатки, що мають графічний інтерфейс. 

Тому, для саботажу такої системи, особливо, якщо не користуватися цим способом постійно, а, наприклад, півгодини на день, можна створити скрипт (наприклад, на мові Autolt), який запускатиметься як процес (звісно, без графічної оболонки) і імітуватиме дії користувача, як-от текстове введення або впливи на елементи управління системи і програм. 

Один із користувачів Хабра спробував обдурити найпопулярніші програми для контролю роботи за комп'ютером, що у нього без особливих проблем вийшло зробити. Це означає, що не можна повністю покладатися на дані, зібрані подібними програмами, не можна і завжди варто тримати в голові ризик саботажу. І звичайно намагатися ці ризики звести до мінімуму. Наприклад, для запуску свого скрипта у вигляді виконуваного файлу необхідні права адміністратора на комп'ютері, яких, у разі корпоративного доступу у користувача, може не бути.

Переваги

  • У роботодавця є функціонал, що дає змогу, крім обліку робочого часу, контролювати робочі процеси своїх співробітників, програми, що запускаються, або сайти, на які вони заходять.
  • Підходить для обліку робочого часу співробітників на віддаленій роботі.

Недоліки

  • Можна, за бажання, саботувати. І це означає, що час, коли співробітник не діяв, буде програмою зараховано як робочий і ви його оплатите.
  • Не підходить для будь-яких співробітників, які працюють не за комп'ютером.
  • Постійні витрати, більшість програмних продуктів надається в оренду за щомісячну абонентську плату.

Мобільні додатки для емуляції терміналу СКУД

Завдяки мобільному застосунку, смартфон з модулем NFC, за своїм функціоналом перетворюється на термінал для реєстрації приходу і виходу. Це рішення цікаве тим, що є частиною програмних комплексів серйозних виробників контролерів для СКУД. Як ідентифікатори використовуються безконтактні картки формату mifare.
Для зчитування інших форматів карт можна використовувати micro USB зчитувач RFID.

Дані, які збирає мобільний застосунок, передають на сервер зі встановленим програмним забезпеченням СКУД. Передача різної інформації між мобільним додатком і СКУД-сервером здійснюється як через Wi-Fi, так і за допомогою мобільного інтернету. У разі, якщо телефон опиняється поза мережею, транзакції накопичуються в пам'яті застосунку, а після відновлення зв'язку інформація передається на сервер.

Смартфон і встановлений на нього застосунок забезпечує мобільний контроль доступу людей або автомобілів, що мають відповідну перепустку (безконтактну картку mifare) на територію, без обладнання класичної точки доступу. 
Ідеальне рішення в місцях, де використання турнікета, дверей, шлагбаума тощо або недоцільне, або неможливе (в автобусі, на будмайданчику тощо).

Переваги

  • Швидкий спосіб розгорнути точку доступу для обліку робочого часу в місцях, де повноцінну СКУД організувати складно або невигідно чи непотрібно (тимчасовий віддалений склад, будівництво, транспорт, об'єкт з агресивним середовищем).
  • Доступні всі звіти, доступні для класичних СКУД
  • Крім обліку робочого часу і контролю доступу, мобільний термінал доступу Parsec забезпечує звірку даних співробітника щодо приналежності перепустки, дозволеного часу перебування, можливості знаходження на тій чи іншій території підприємства тощо.

Недоліки

Для роботи мобільного СКУД потрібен основний сервер СКУД того ж виробника, як правило, це потребує додаткових витрат.

Облік робочого часу в CRM

CRM (Customer Relationship Management) або системи управління взаємовідносинами з клієнтами - це ПЗ для автоматизації бізнес-процесів і взаємодії із замовниками: продажі, склад, дзвінки, листування, договори, заходи - все в одному місці. Крім усіх цих справ, таке ПЗ може вести облік робочого часу співробітників, які з ним працюють.

Переваги

  • Облік робочого часу вбудований у систему автоматизації бізнес-процесів компанії. Немає необхідності в додатковому програмному забезпеченні.
  • Підходить для обліку робочого часу на віддаленій роботі.

Недоліки

  • Облік робочого часу в CRM і ERP системах ведеться на кшталт планувальника завдань, тобто цей процес повністю під відповідальністю користувача, який повинен методично заносити в систему всі виконувані процеси. Є ще варіант (наприклад, у Бітрікс24), що користувач повинен зачекінитися в програмі і запустити сам лічильник часу.

Мобільні застосунки для обліку робочого часу

Найдешевший облік робочого часу з усіх розглянутих. Ну просто тому що він поступається всім і в усьому, але він існує і єдина причина для цього ціна або її відсутність. 

Мобільний застосунок зазвичай емулює якийсь аналог терміналу доступу зі смартфона, і він же надає програмне забезпечення для ведення обліку робочого часу.

Ґрунтовно покопавшись у Google Play я знайшов кілька зразків, які за бажання можна використовувати.

  • Office Time - застосунок на мобільному пристрої розпізнає обличчя того, хто входить/виходить, і заносить позначку про його вхід/вихід, відповідно. На підставі наявних відміток складається табель робочого часу співробітників компанії. Табель надсилається на пошту керівнику або в 1С. Дуже багато відгуків у сторі, що розпізнає погано, база співробітників ведеться криво і т.д.
  • Bio Time - мобільний біометричний застосунок, у якому прихід і відхід співробітників відзначається відбитком пальця. Складає графіки роботи співробітників, збирає статистику присутності\відсутності, не веде табелів для бухгалтерії. Виглядає непогано, але відгуки теж не дуже.
    Реєстратор робочого часу - обіцяють перетворити телефон або планшет на повноцінний термінал СКУД. Реєстрація приходу/відходу співробітників ведеться за QR-кодом співробітника, надрукованим на картці, або за допомогою NFC у телефоні. Відмітка фіксується з фото співробітника, прохід за чужою карткою буде виявлено. Ведуться графіки співробітників, статистика, є інтеграція з 1С.
  • Години роботи - мобільний застосунок для виконроба на будівництві або старшого зміни на заводі. Усі позначки про вхід / вихід заносяться вручну. Але застосунок розрахований на позмінну роботу, на зміну з переходом на інший день, понаднормові відпрацювання, перекриття змін тощо. Розраховує заробітну плату, і навіть можна встановити годинний тариф. Зручно для обліку робочого часу на віддаленому виробництві. Відгуки в сторі непогані.
  • Робочий 24 - додаток веде облік робочого часу і графіки роботи. Співробітнику можна чекінитися на робочому місці через NFC-модуль на смартфоні з відкритим додатком. Немає явної інтеграції з 1С, тільки звіти в ексель.
  • Табель - ще один цікавий застосунок для тих, хто працює "в полі". Додаток не тільки веде графіки робочого часу, а й дає змогу вести проєкт за виконуваними роботами, вести витрати, створювати і виставляти рахунок, можна вибрати клієнта з контактів. Звіти в ексель, HTML, PDF.  

Переваги

Подібні додатки можуть допомогти, наприклад, індивідуальному підприємцю, коли на платне ПЗ грошей немає, нормального офісу немає, штату теж толком немає, але хочеться якось вести облік робочого часу того, що є. 

Недоліки

Найбільший недолік мобільних застосунків - це те, що розробник може кинути його підтримку в будь-який момент. Навіть якщо ви заплатите за розширену версію. Можливо, доведеться перепробувати кілька додатків, щоб знайти той, який влаштовує за всіма параметрами.
Ведення обліку часу цілком у розрахунку на сумлінність заповнювача.

Що в підсумку

Очевидно, що способів організувати на підприємстві облік робочого часу дуже багато. Для будь-якої сфери діяльності підприємства і будь-якого розміру штату співробітників. Від старих добрих безконтактних СКУД до модної відеоаналітики, яка розвивається і впроваджується зараз шаленими темпами.

СКУД і відеоаналітика використовуються на підприємствах, які ніяк не можуть обійтися без офісів, таких, напевно, більшість. Але перша хвиля пандемії, пов'язаної з короновірусом, зробила актуальним питання про можливість не переривати робочий процес навіть без відвідування офісу. Багато компаній задумалися про переведення штату на віддалену роботу зі збереженням ефективності робочого процесу. Практично всі продажі переїхали в онлайн. У цьому випадку мобільні додатки або CRM і ERP системи допоможуть зберегти ефективність бізнес-процесів і відстежувати як робочий час використовується співробітником.

Ну і що стосується недоліків, то очевидно, що найчастіший недолік - це можливість саботажу. Легко чи не дуже, але будь-яку систему (фізичну на кшталт СКУД або програмну) можна саботувати. Це не означає, що ці системи погані, це означає, що завжди краще зробити вибір у бік комплексу інтегрованих між собою систем безпеки.

Другие статьи
В Налоговом кодексе единый налог не предусмотрен
Единого налога, такого, каким он является сейчас, в новом Налоговом кодексе не будет. Малые предприниматели должны будут платить налог на услуги физических лиц и отчисления в Пенсионный фонд. Понятие "единый налог", скорее всего, будет ис...
Единый социальный взнос готов к употреблению
Закон о едином соцвзносе подписан Президентом, старт в жизнь для него намечен на 1 января 2011 года. Единым социальным взносом предлагается заменить уплату пенсионных взносов и взносов во все соцфонды. Установлено, что единый взнос не входит в сист...
Пенсионные доплаты за июль упрощенцами осуществляются в полном объеме
Пенсионный фонд предоставил разъяснение в связи со вступлением в силу 17.07.2010 г. Закона Украины N 2461-VІ от 08.07.2010 г., которым, в частности, возобновлена необходимость осуществления физлицами-СПД на фиксированном и едином налоге, и членами их ...
Предпринимателям хотят разрешить работать без печатей
Государственный комитет Украины по вопросам регуляторной политики и предпринимательства разработал законопроект, которым предлагается изъять обязательность использования печатей предпринимателями. Как сообщили ЛІГАБізнесІнформ в пресс-службе Госко...
Николай Азаров: Налоговый кодекс предусматривает переход на единый бухгалтерский учет в течении трех
Проект Налогового кодекса Украины предусматривает в течении трехлетнего периода переход на единый бухгалтерский и налоговый учет. Об этом вчера на пресс-конференции, посвященной 100 дням работы Правительства, заявил Премьер-министр Украины Николай Аза...
InterExpo.com.ua - Бизнес портал. Статьи. Каталог компаний. Прайс-листы и Спецпредложения. Строительство, ремонт
Copyright 2005-2024