Бизнес портал www.InterExpo.com.ua - каталог фирм, прайс-листы, бизнес новости, деловые контакты, добавить фирму Киев Украина, Россия
Статьи

Особливості ремонту шланга з високим тиском

  • Структура РВТ
  • Фітинги для РВТ
  • Пошкодження шлангів високого тиску
  • Заміна пошкоджених шлангів високого тиску
  • Ремонт і заміна шлангів ГПК
  • Висновок
  • Шланги високого тиску, частіше звані рукавами високого тиску (РВТ), призначені для створення або поглинання робочого зусилля, яке під високим тиском передають закачані в них рідини або гази.

Основна сфера застосування РВТ - гідравлічні та пневматичні системи різних пристроїв і механізмів. Поза промисловим виробництвом з РВТ найчастіше мають справу власники автотранспорту, це шланги гідропідсилювача керма (ГПК) і ті, хто користуються насосами високого тиску, наприклад, найпоширенішої у нас марки Керхер.

СТРУКТУРА РВТ

Конструкція РВТ обумовлена необхідністю витримувати внутрішній тиск, який може доходити до декількох сотень атмосфер.

Крім того, внутрішня поверхня шланга високого тиску має бути несприйнятлива до впливу середовища, що транспортується. Тому нижній його шар робиться з маслобензостійкої гуми або синтетичного каучуку.

Для виготовлення верхнього, більш товстого шару рукава високого тиску використовують зносостійку гуму, яка за потреби доповнюється термозахистом у вигляді гофрованого покриття, металевого або полімерного.

Між верхнім і нижнім шарами гуми в кілька шарів намотується металевий дріт, завдяки чому шланг отримує потрібну жорсткість і міцність. Шари дроту перемежовуються тонкими гумовими плівками.

Залежно від способу намотування дроту розрізняють два види шлангів високого тиску:

  • Навивочні. При виробництві шлангів цього типу витки дроту намотуються рівними рядами.
  • Обплітальні. У цьому разі витки навиваються під кутом до осі шланга так, щоб витки попереднього шару схрещувалися з витками наступного шару дроту. Обплітальні РВТ мають більшу міцність і здатні витримати більший тиск, ніж навивочні шланги.

У ролі внутрішнього жорсткого каркаса крім дроту може виступати текстиль.

Кількість шарів дроту і товщина шарів гуми задаються стандартами, що визначають сферу застосування того чи іншого типу РВТ.

ФІТИНГИ ДЛЯ РВТ

Для кріплення шлангів за місцем на їх кінцях монтуються фітинги (наконечники), які бувають таких типів:

  • Гайка;
  • Штуцер;
  • Ніпель;
  • Швидкороз'ємні з'єднання.

Кріплення фітингів до кінців шланга здійснюється за допомогою обтискних муфт, які опресовуються на спеціальних верстатах.

Залежно від виду хвостовика фітинги класифікуються за серіями:

  • Універсальна. Цю серію можна застосовувати у всіх шлангах РВТ, за винятком шлангів навивочного типу.
  • Interlock. Серія використовується для навивних рукавів.
    Під час встановлення фітингів цього типу потрібно обов'язково видаляти обидва шари гуми, внутрішній і зовнішній.
  • CS. Фітингами цієї серії так само обтискаються навивні рукави, але знімати гуму верхнього і нижнього шару при цьому вже не треба.

Вихід з ладу фітингів є найчастішим випадком пошкодження шлангів високого тиску. Це пояснюється величиною та інтенсивністю випробовуваних ними навантажень.

ПОШКОДЖЕННЯ ШЛАНГІВ ВИСОКОГО ТИСКУ

Причини пошкоджень можна розділити на такі види:

  • Заводський брак. Найчастіше це неякісний обтиск стику фітинга зі шлангом, внаслідок використання кустарного або невідлагодженого обладнання.
  • Пошкодження, отримані під час роботи основного механізму. Вони проявляються у вигляді порізів і розривів шланга. Найпоширенішою їх причиною є провисання РВТ через неправильно підібрану довжину.
  • Пошкодження, отримані через невідповідність параметрів РВТ умовам експлуатації. Це може бути розрив шланга або зрив фітинга, через це тиск виявився вищим за той, на який розрахований рукав.
  • У цьому ж ряду слід назвати пошкодження зовнішнього шару РВТ при використанні його не в тому температурному режимі, на який він розрахований.

Щоб максимально убезпечитися від можливих пошкоджень РВТ, під час їхнього вибору необхідно ретельно перевіряти відповідність їхніх характеристик і параметрів умовам експлуатації.

Йдеться, насамперед, про розрахункове значення максимально допустимого значення тиску, температури та мінімальний радіус вигину рукава.

Серед пошкоджень шлангів високого тиску найпоширенішими є такі:

  • Ураження корозією фітингів.
  • Злам рукава.
  • Стирання і зношеність верхнього шару шланга.
  • Закупорка рукава.
  • Порушення герметичності з'єднання фітинга.
  • Зрив фітинга зі шланга.
  • Протікання з'єднання фітинга.
  • Термічне пошкодження внутрішнього шару гуми.

ЗАМІНА ПОШКОДЖЕНИХ ШЛАНГІВ ВИСОКОГО ТИСКУ

З усього вищесказаного можна зробити висновок, що ремонт РВТ полягає або в заміні пошкодженої ділянки, або в заміні фітингів, що прийшли в непридатність.

Під час заміни пошкодженої ділянки, так само як і під час заміни фітингів, знадобиться обтискати з'єднувальні муфти, тобто технологічно ці дві дії дуже схожі.

Послідовність операцій при цьому виглядає таким чином:

  • Пошкоджений рукав від'єднується від основного механізму.
  • На відрізному верстаті ріжеться новий рукав за розміром старого. Причому для виміру береться відстань між торцями ніпелів на його кінцях. Вибирати краще РВТ, розрахований на більший тиск, ніж той, на який був розрахований старий РВТ.
  • Підібрати потрібний діаметр допоможе маркування, яке ставиться на рукавах.
    Заводське маркування DN позначає діаметр внутрішнього каналу шланга.
  • Якщо має бути ремонт рукава, розрахованого на підвищений тиск (важкого рукава), його кінці зачищають зсередини і зовні до металевого обплетення. Цю операцію виконують на окорочних верстатах.
  • Потім підбирають потрібні фітинги. Це може бути пов'язано з певними складнощами, оскільки імпортні фітинги виготовляються за різними стандартами.
    У разі ускладнень найпростіше зробити виміри за старим фітингом штангенциркулем і різьбоміром, що дасть змогу точно встановити потрібні діаметр і крок різьблення і потім підібрати потрібні параметри нового фітинга за таблицями.
  • Після зачищення і підбору фітингів проводиться їх опресовування на обтискних верстатах. Для кожного діаметра підбираються знімні обтискні кулачки.
  • Далі обов'язково проводиться перевірка якості опресування. Для цього використовується контрольний щуп, але найкраще проводити тестування на спеціальному випробувальному стенді.

Якщо трапилося нестандартне з'єднання, то ремонт здійснюється за допомогою ремонтного фітинга. Для цього береться головка старого фітинга, до якої припаюється частина, що підлягає опресовуванню.

Цим методом часто користуються автолюбителі для екстреного ремонту шлангів ГПК, а також власники насосів і мінімийок Кірхер.

РЕМОНТ І ЗАМІНА ШЛАНГІВ ГПК

Причина виникнення пошкоджень шлангів ГПК найчастіше полягає в тому, що під час обертання рульового колеса в силу тертя виникає серйозне зусилля. Це зусилля викликає деформацію еластичного елемента, який змінює розміри отворів у розподільному механізмі, що регулює перепад тиску в гідроциліндрі.

У результаті зношується рукав ГПК, підведений до обмежувального клапана. Цей рукав ГПК розрахований на тиск, залежно від марки автомобіля, від 70 до 130 кГс/см2.

За такого високого тиску ремонт пошкодженого шланга ГПК за допомогою хомутів або дроту практично неможливий.

Залишається два варіанти: або замінити трубку ГПК цілком, або замінити тільки пошкоджену її частину, переставивши фітинги на новий шланг.

Причому перестановку фітингів краще робити в умовах спеціальної майстерні.

Заміна та встановлення шланга ГПК проводиться наступним чином:

  • Передня частина автомобіля піднімається на домкратах.
  • Кермо до упору вивертається вліво.
  • Шприцом із насадженою на голку трубкою з бачка гідропідсилювача відкачується рідина.
  • Після цього від'єднується шланг, робочі отвори гідравлічної системи закриваються заглушками. Підбір нового шланга проводиться з точним дотриманням діаметра, інакше можуть змінитися робочі якості гідропідсилювача.
  •  Потім проводиться установка нового шланга, заливка рідини в гідравлічну систему і перевірка якості монтажу.

ВИСНОВОК

Люди, що володіють професійними навичками, здатні відремонтувати РВТ для гідравлічних систем автомобіля або насоса Керхер вручну, використовуючи найпростіше обладнання та пристосування. Але якість такого ремонту залишиться під сумнівом, що вкрай не бажано.

Треба розуміти, що високий тиск створює зону підвищеного ризику, коли поломка або нештатне функціонування РВТ може призвести до тяжких наслідків. Особливо, коли це стосується не насоса Керхер, а гідравлічних систем важкої техніки. Далеко не повний список таких наслідків має такий вигляд:

  • Відстріл фітингів і небезпечний вихлест зірваних шлангів;
  • Займання або вибух робочої рідини;
  • Втрата керованості автомобілем;
  • Отруєння та опіки через рідину, що вилилася зі шлангів.

Уникнути цього і забезпечити тривалу і якісну роботу відремонтованого трубопроводу допоможе точне дотримання інструкцій, уважність і акуратність під час монтажних робіт, а також звернення в разі потреби до фахівців.

Другие статьи
Блок питания фар (БПФ)
Назначение и область применения Блок питания фар (БПФ) предназначен для модернизации цепей питания белых фар вагона метрополитена серий ЕЖ-2, 81-717, 81-717.5, 81-718, 81-718.0, 81-718.2, 81-710.1. Блок питания фар (БПФ) имеет два независимых ...
Автоматы питьевой воды
С целью обеспечения потребителей качественной питьевой водой предлагаем автоматы АПВ для очистки воды, которая подается из разных источников водоснабжения. Автоматы АПВ, разработанные ООО "ЮР-АКВА" (г. Киев), предназначенные для использов...
Все о нас
Компания является независимым разработчиком, производителем и поставщиком гидравлических компонентов силовых и управляющих приводов, элементов силовых трансмиссий, а также различных комплектующих для любых видов техники и оборудования. Разработка и оп...
InterExpo.com.ua - Бизнес портал. Статьи. Каталог компаний. Прайс-листы и Спецпредложения. Строительство, ремонт
Copyright 2005-2024