Шкільні меблі є базовим елементом в організації учбового простору. Для забезпечення ефективного навчання меблі мають бути зручними, функціональними і безпечними, відповідати сучасним науковим вимогам гігієни і ергономіки.
Виробництво учбових меблів - це наукоємкий і високотехнологічний процес, доступний лише спеціалізованому підприємству, а не будь-якій меблевій фабриці і тим більше дрібній майстерні. Адже надійність, довговічність, травмобезпечність, сучасний дизайн - якості, які досягаються лише при використанні сучасних технологій і технологічного устаткування, що відповідає кращим світовим стандартам. (школьная мебель Киев)
Вибір шкільних меблів - це відповідальний вибір. Тому, роблячи його, необхідно враховувати деякі особливості. Не досить того, подобається вона зовні чи ні. Практично всі параметри шкільних меблів обмежені вимогами ГОСТ і санітарною службою. З одного боку це обмежує можливості конструкторів і дизайнерів, з іншої - це гарантія здоров'я і безпеки дітей.
До загальних критеріїв і вимог, що пред'являються до шкільних (учбових) меблів, відносяться:
педагогічні
санітарно-гігієнічні
ергономічні
виробничо-економічні
архітектурно-художні
Тому, по-перше, важливо знати, з яких матеріалів зроблені шкільні меблі. Зазвичай, при виготовленні учнівських столів і корпусних меблів застосовується ДСП з класом емісії Е1. Для забезпечення тривалої експлуатації торцева частина має бути оброблена ПВХ кромкою.
По-друге, спинка стільця і сидіння повинні мати фізіологічні вигини і кути нахилу, величина яких визначена в ГОСТ, що робить недопустимим використання для виготовлення деталей учнівських стільців плоскої фанери і ДСП. Істотно, що дана вимога обумовлена не лише зручністю експлуатації учнівського стільця, але і безпекою.
Важливо також, аби шкільні меблі в найбільшій їй мірі забезпечували правильну позу при заняттях за шкільною партою. А для забезпечення працездатності, правильного фізичного розвитку, профілактики порушення постави і зору у дітей, велике значення має використання шкільних меблів, відповідних гігієнічним вимогам, які в першу чергу стосуються її розмірів. Так, учнівські столи і стільці треба підбирати не лише під зріст дитини на даний момент, але і з урахуванням того, що діти зростають неоднаково, тому варто звернути увагу на регульовані учнівські столи і стільці, розмір яких може змінюватися в межах від 2 до 4 або від 4 до 6 ростових груп.
Шкільні меблі, предмети устаткування мають бути легко доступні очищенню, і мати гладку поверхню із закругленими ребрами, що допоможе унеможливити травматизму дітей в процесі навчання і відпочинку. Конструкція шкільних меблів має бути міцною і стійкою, простою і надійною. (доски школьные Киев)
Що стосується якісних характеристик, то поверхня шкільних меблів має бути матовою, оскільки блискуча поверхня столів, шаф і іншого устаткування надає на школярів сліпучу дію, стомлюючи їх і знижуючи зорові функції.
Учбові меблі, що відповідають всім вище перерахованим вимогам повинна гарантовано зберігати свої функціональні і якісні характеристики протягом тривалого терміну експлуатації: від 5 до 20 років.
Отже, в справі поліпшення умов навчання важливе місце займає питання оснащення шкіл меблями, головне в якій - ергономічність форм, міцність і нетоксичність матеріалів. (ученическая мебель, столы парты, мебель парты)